Nett-Magasinet

mandag 2. mars 2020

Favoritt sykepleieren nr 1


Skrevet på en annen blogg 16.09.2019

I dag fikk jeg bistand fra en av mine favoritt sykepleiere. Jeg har tre stk som er mine favoritter innenfor hjemmesykepleien her i min kommune.
Det er jo slik at det er noen man liker bedre enn andre, det er bare slik det er. Hun er veldig dyktig i alt hun har gjort og gjør for meg så jeg er så fornøyd etter hvert besøk når hun har vært her.
Hun var den første som kom inn i min bolig den 27. desember i fjor og jeg har bedt om at hun blir den siste fra HSP som forlater min bolig når jeg går ut for å kjøre mitt eget opplegg når dette teamet blir borte.

Jeg kommer til å savne mine favoritter men slik det er nå føler jeg at det er riktig for meg å gå ut når dette teamet med så dyktige fagfolk blir omplassert i fire nye store grupper.

Noen i kommunen har fått det for seg at store grupper blir så mye bedre for brukerne. Det tror jeg ikke noe på, heller mye verre. I mitt tilfelle ville jeg ha fått minst 25 ansatte, haug med assistenter og studenter å forholde meg til og det sier seg selv at det ikke ville gå så bra. Jeg ville heller ikke vite hvem som ville komme heller og da er tryggheten også borte. En annen ting er at jeg ville føle at jeg måtte kle av meg for halve bygde med så mange ansatte på besøk.

I det lille teamet jeg tilhører nå føler jeg at jeg blir tatt godt vare på og jeg føler også at jeg har god trygghet i disse dyktige sykepleiere som kommer for å bistå meg i de få tingene jeg trenger hjelp til nå.

Skrevet av: Svein Olav Skaug Aarum
Ansvarlig eier  Nett-Magasinet.No

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar