Nett-Magasinet

mandag 2. mars 2020

Favoritt sykepleieren nr 3


Skrevet på en annen blogg 22.09.2019

I går og i dag har jeg hatt besøk av min favoritt sykepleier nr 3. Hun er alltid blid og koselig. Har aldri sett henne sur eller gretten på den lange tiden hun har vært innom meg siden jeg slapp ut av sykehuset i mai. Hun tilhører teamet i hjemmesykepleien som i november skal legges ned. Det er trist at dette skjer. Nå skal alt være så enormt stort men jeg tror det blir verre for brukerne med mange forskjellige ansatte på besøk. Nå kommer det an på hva man trenger hjelp til men å få med seg 25-35 forskjellige inn på badet må føles at man må kle av seg for halve bygda.

Hun som har vært hos meg i helga har gode kunnskaper med sårbehandling og i går fjernet hun bandasjen og det har gått bra uten.

Det var i sommer at hun kom hjem til meg for å tilby meg slik sykehusseng som ville bli bedre for meg og hjemmetjenesten. Jeg satt å kjedet meg så jeg så nei takk. Selvsagt viste jeg at hun hadde rett, men hvorfor gjøre det lettvint. Hun hadde et svare strev med å få overbevist meg at denne senga er best for meg så etter en stund måtte jeg si at hun hadde rett og sa ja takk. Senga er bra den, kan justeres i nesten alle vinkler. Det fine med henne er at hun tåler en spøk og er med på det uten å bli sur eller gretten når hun skjønner hun har blitt lurt.

En ting er sikkert jeg kommer til å savne mine tre favoritter i hjemmetjenesten når temaet er lagt ned og jeg er ute derfra for å fortsette med mitt eget opplegg.

Skrevet av: Svein Olav Skaug Aarum
Ansvarlig eier  Nett-Magasinet.No

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar